مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 17:022022-10-22پزشكي

فارس من| روزهای سخت مراقبین سلامت در سایه بی توجهی مسئولان


مسئولین در قبال سلامت روان و جسم همه افراد جامعه احساس مسئولیت می کنند به جز مراقبین سلامت که با این شرایط حقوقی و نداشتن امنیت شغلی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در سامانه فارس من، پویشی با عنوان  پایلوت به اجرا درآمد و در کنار هر پزشک خانواده از ماما در اولویت اول و بعد از نیروهای بهداشت خانواده و بهداشت عمومی و پرستار به عنوان مراقبین سلامت شهری، استفاده شد.

در ابتدای اجرای طرح، سرانه با حداقل شروع شد که طرح قابل اجرا شود.

شرح وظایف مراقبین سلامت در ابتدای طرح پزشک خانواده شهری، کم بود و فقط به مراقبت زنان و تزریقات و اندازه گیری قد و وزن محدود می شد، اما اکنون 200 بسته خدمتی به شرح وظایف این گروه اضافه شده و مرتب در حال تغییر و به روز رسانی است و حتی بعضی اوقات چند ماهی یک بار وظایف تغییر می کند و مراقبین سلامت ملزم هستند که اطلاعات بیماران را مجدد به روز رسانی کنند.

به طور مثال قسمتی از شرح وظایف آنها از این قرار است: مشاوره قبل از ازدواج، بارداری، پس از زایمان، مراقبت نوزاد، کودک، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان، تزریقات پزشک خانواده، مراقبت بیماران دیابتی و فشار خون.

اکنون 200 بسته خدمتی به عهده مراقبین سلامت می باشد که در زمان همه گیری کرونا نمونه گیر، واکسناتور و ثبات و در طرح شهید قاسم سلیمانی نیز پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| روزهای سخت مراقبین سلامت در سایه بی توجهی مسئولان

فارس من| روزهای سخت مراقبین سلامت در سایه بی توجهی مسئولان